Bloggen
Det er ikke sant før det står på bloggen. Vi deler både tips, triks og erfaringer fra arbeid med kundene våre. Til din glede, forhåpentligvis.
Vi har åpnet Trondheimskontor!
Vi har åpnet Trondheimskontor! Kontoret i Osloveien 15 er nå arbeidsplassen til to av våre dyktige designere og innholdsprodusenter.
Kongeriket Romsdal
Kongeriket Romsdal er en nysatsning som tilbyr guida turer til Bispevatnet, Bispen, Kongen og Dronninga, der gjestene blir ledet av sertifiserte natur- og tindevegledere.
9 markedshoder til prisen av 1?
Vurderer du å ansette en markedsansvarlig eller flere selgere for å få merkevaren din ut til folket? Hva med å ansette et helt byrå?
Esther & Ebbe
Identitet up for grabs!
Vår designer Christin har drømt seg til den kulinariske kombinasjonen av fransk finesse og urban dansk atmosfære.
Fem fakta om Anunatak og det vi gjør
Anunatak er 10 kreative fagfolk som jobber for at du og din merkevare skal bli mer synlig i markedet. Men hva betyr dette egentlig i praksis? Her får du svar på fem spørsmål mange lurer på.
Vi inviterer til jubileumsfrokost
I år er Anunatak 20 år, og siden starten i 2004 har vi alltid hatt et ønske om å dele av det vi kan. Spør du oss, er det beste stedet for gode samtaler og erfaringsutveksling rundt frokostbordet. Gjennom 2024 ønsker vi derfor å invitere deg enda litt oftere til å komme og spise faglig frokost med oss.
Tiltrekk deg de rette folka med en konkret stillingstekst
Gjenbruker du den forrige stillingsteksten når du skal søke etter nye folk? Bruker du ord som frempå, ekstrovert og evnen til å tenke utenfor boksen? Du er ikke alene. Les våre tips til en tydeligere stillingsannonse.
Ny identitet, samme historie
Hvordan fornye deg samtidig som du viser respekt for det arbeidet forrige generasjonen har lagt ned? Og hvordan skape en felles identitet for en gruppe som vil kjenne tilhørighet på tvers av datterselskaper? For MIFO sin del ble det viktig at formspråket skulle henge sammen med den gamle logoen, samtidig som den viser seg som noe nytt og fremtidsrettet.
Hva er designdrevet innovasjon?
Designdrevet innovasjon er en måte å jobbe med innovasjon og utvikling på, der vi søker å løse reelle brukerbehov. Metoden kombinerer logisk tankegang, intuisjon og kreativitet, og har fokus rettet mot brukernes faktiske behov.
Tom innboks og lave skuldre
Tom innboks er en velkjent metode for kontroll og oversikt i mailen din, og har som mål å hjelpe deg med å bruke tiden din bedre ved å unngå overfull innboks, og innføre gode rutiner for lesing og håndtering av e-posten din.
Et langt kjærlighetsforhold rundt design og innhold
Historien om AAK Safety og Anunatak går langt tilbake i tid. Vi er veldig glad for at vi får lov til å jobbe med design og innhold så tett med en innovativ og frempå bedrift.