Fem fakta om Anunatak og det vi gjør

Anunatak er 10 kreative fagfolk som jobber for at du og din merkevare skal bli mer synlig i markedet. Men hva betyr dette egentlig i praksis? Her får du svar på fem spørsmål mange lurer på.

1. Hva gjør vi egentlig?

Våre fagfelt er:

Strategi og rådgivning:

Vi designer og utarbeider innhold basert på en gjennomtenkt strategi, slik at resultatet blir best mulig. Vi kan gi råd til deg som allerede er ute i markedet og kartlegge merkevaren din på nytt, eller bli med deg fra start og finne ut hvem dere er, hvem dere skal være og hvor dere bør være synlige. Vi skreddersyr alle prosesser og arbeidsmøter slik at det passer deg best mulig.

Grafisk design:

Våre erfarne og detaljerte designere gjør gråstein om til gull, og designer materiellet du trenger for å fremstå helhetlig og gjennomtenkt: Nettside, logo, brosjyrer, presentasjoner, bøker, ikoner og illustrasjoner, for å nevne noe. Vi utvikler komplette visuelle identiteter og sørger for at du får en rød tråd i all kommunikasjonen din. Det er viktig for å fremstå gjenkjennelig og profesjonell.

Nettside og UX-design:

Nettsiden er en viktig informasjons- og salgskanal, og et sted for å bygge tillit og lojalitet hos kundene dine. Vi hjelper deg med å strukturere og prioritere innhold, designe en nettside som gjør det enkelt for brukerne å navigere og finne frem til det de trenger, som viser frem hvem dere er som bedrift og bygger merkevaren din. Alle våre nettsider er laget for å være enkle å vedlikeholde og oppdatere, så du kan fylle dem med innhold og liv også etter lansering. Vi kan også hjelpe deg med brukertesting, universell utforming og tilgjengelighetserklæring.

Innhold og publisering:

Vi skriver gjerne tekster for deg, lange eller korte, til nettsider, nyhetsbrev, sosiale kanaler og kampanjer. I tillegg tar vi bilder og lager små filmsnutter som du kan bruke i din innholdsmarkedsføring. Sammen med andre fotografer kan vi også lage større produksjoner for deg. Da utarbeider vi manus sammen med deg, og lar fotografen gi liv til planene.

Vi hjelper deg å forstå hvilket budskap folk har behov for på ulike steg i kjøpsprosessen, og hvilket innhold som bygger tillit og lojalitet. Vi gir deg veiledning på hva du skal si, når, og til hvem, for å øke engasjement og konverteringer.

Syns du at det er et ork å publisere selv? Ikke tenk på det! Vi hjelper deg gjerne med å utvikle en publiseringsplan, publisere og styre kanalene for deg.

Industridesign:

Vi arbeider metodisk med brukerinnsikt og analyse, for å forstå kundebehov og se nye muligheter i markedet. Å finne den virkelige utfordringen å løse er avgjørende for å lykkes i produktutviklingen, og tidlig prototyping og testing sørger for at du treffer bedre og raskere. Vi hjelper deg med å planlegge utviklingsløpet og tenker funksjon, estetikk og brukervennlighet i produktutviklingen. Vi bistår med formgivning og modellering av produktet, helt frem til materialvalg og planlegging for produksjon. Siden vi leverer hele spekteret av designtjenester fra strategi til markedsføring, er vi gode på å se helheten rundt produktet, og kan hjelpe deg å ivareta kundeopplevelsen fra A til Å.

2. Hvordan jobber vi?

Bli kjent

Et innledende møte er essensielt for å bli kjent med deg og dine kunder. Da får vi høre med dine egne ord hvem du er, hva du trenger – og hvilke behov dine kunder har. Slik sikrer vi en felles forståelse av prosjektet før vi går i gang.

Fremdrift

Neste steg er fremdriftsplan. Det er viktig å ha fremdrift der både vi og kundene våre opplever å ha god nok tid til å levere godt, samtidig som vi er veldig glade i kjappe prosesser som ikke trekker ut i tid.

Research og merkevareposisjonering

Alle prosjekt har en researchfase der vi i parallelt med research også tenker helhetlig merkevarebygging. Denne fasen er utrolig viktig og legger grunnlaget for alt vi gjør videre.

Utvikling og ferdigstilling

Hos oss får du tilgang til hele teamet med all kompetansen vi har. Vi jobber sammen for at leveransen skal bli best mulig. Underveis har vi også tett dialog med deg. Det er viktig for oss at det vi leverer fra oss både oppleves riktig for deg, oss og for merkevaren din.

Lansering

Konfettikanon! Prosjektet er ferdig, og klar til å lanseres, brukes, publiseres eller presenteres.

3. Hva kreves av deg og bedriften din hvis vi skal samarbeide?

Det er du som er ekspert på din bedrift og ditt fagområde, og vi ønsker å jobbe tett på og bli godt kjent med dere. I et samarbeid bidrar du med informasjon om din bedrift, og involverer de personene som skal mene noe om strategi, utseende og kommunikasjon. Vi elsker arbeidsmøter med kundene våre. Da kan vi bruke tiden i møtene godt, slik at det blir minst mulig arbeidsbelastning for dere mellom møtene.

4. Hva får du når du velger oss?

Vi forstår viktigheten av en helhetlig tilnærming til design og kommunikasjon. Velger du oss i Anunatak, får du tilgang til vårt team av erfarne designere, innholdsprodusenter, og strateger som er dedikert til å gjøre din merkevare synlig og verdsatt i et overfylt digitalt landskap.

Enten du er på utkikk etter en komplett overhaling av den visuelle identiteten din, trenger hjelp til å produsere engasjerende innhold, eller trenger en partner for å styre digitale kanaler, har vi kunnskapen og erfaringen som kreves for å løfte merkevaren din.

5. Hvorfor heter vi Anunatak?

Nunatak er en fjelltopp som stikker opp av isbreen. På samme måte som de spisse fjelltindene skiller seg ut i landskapet, ønsker vi at du skal skille deg ut i ditt marked. Små planter og dyr overlevde istiden på disse nunatakene. Og som nunatakene hjalp fjellplantene, ønsker vi å hjelpe din bedrift å blomstre.

Mens Anunatak med A er oss.

Nysgjerrig? Ring oss, da vel!

Forrige
Forrige

Esther & Ebbe

Neste
Neste

Vi inviterer til jubileumsfrokost