Strategi

Sammen finner vi ut hvem dere er

Gode, gjennomtenkte strategier legger grunnmuren for arbeidet med innhold og det visuelle. Vi har lang erfaring i å hjelpe våre kunder med markedsstrategi. Gjennom gode arbeidsmøter og morsomme idéworkshoper blir vi kjent med folka i bedrifta di for å finne ut hvem dere er, hva dere står for og hvor dere vil. Sammen knar vi en strategi for hvordan dere skal fremstå utad, og hva dere skal si hvor og til hvem.

Hvordan jobber vi med strategi?

Ved å ha en tydelig og oppdatert markedsstrategi, er det enklere å lage en god markedsplan som konkret forteller deg hvilke aktiviteter som må til for å nå markedsmålene dine. Den hjelper deg også godt på vei til å fortelle hva som bør være fokuset fremover, og hvorfor. Det er vanskelig å sette gode mål, hvis du ikke vet noe om hvordan kundene dine oppfører seg eller hvem som faktisk er konkurrentene dine.

 En helhetlig markedsstrategi og markedsplan gjør det enklere for deg å opptre som en samlet merkevare. Sannsynligheten for at kundene dine opplever det samme er da også høyere.

Hva vi leverer innen strategi

  • En markedsstrategi beskriver gjerne dagens situasjon, målgruppe, kundereise, kanalvalg, i tillegg til strategiske mål med kommunikasjonen og markedsføringen. Strategien bør være tett linket til overordnet forretningsstrategi og mål for bedriften generelt.

    Strategien er et levende, digitalt dokument som alltid er oppdatert.

  • En kampanje må alltid lages med et overordnet mål i tankene. Hvem skal vi nå med hvilket budskap i hvilke kanaler? Vi jobber med strategi, plan og innhold og samarbeider med twoday Avento med annonsering og rapportering.