Nettside og visuell identitet for Fjellguide

Identitet, Nettside

Fjellguide ønsket seg en oppdatert og modernisert, brukervennlig nettside. Samt en oppfriskning av eksisterende logo og fargepalett.

Vi har jobbet frem en ny nettside med fokus på en enkel kundereise. En ny, stram og forenklet logo er designet – og med en oppdatert, freshere fargepalett står den nå godt sammen med den nye, luftige nettsiden.

En stram, ren og moderne logo med et logoelement som også står godt alene.

Fjellguide er et fjellføringsfirma og drives av tindevegleder Nils Nielsen. De tilbyr guidede turer og kurs i Norge og Alpene. 

Hovedønsket for prosjektet var å få en modernisert og brukervennlig nettside. Fokuset på enkel navigering har vært viktig, og sammen med kunden har vi derfor jobbet tett med innhold og struktur. 

Fjellguide ønsket også en ny, oppdatert logo – og en enkel designmanual med nye farger. Logoelementet er basert på F’en i Fjellguide. Denne er designet slik at den også danner en fjellformasjon. Fargene er tatt med inn i den nye nettsiden og paletten er hentet fra fjellet, himmelen og snø. Aksentfargen oransje gir assosiasjoner til farger på turklær og brukes som kontrast til den ellers rolige, rene fargepaletten.

Dette prosjektet er det Therese som har hatt ansvaret for.
Kontakt henne gjerne om du har noen spørsmål

Forrige
Forrige

Visuell identitet for Åndalsnes sentrum

Neste
Neste

Innholdsproduksjon og Linkedinmagi for Plasto