fbpx
Mobile Menu

Målretting til fingerspissene med produktkatalog på facebook

Driver du egen nettbutikk, eller har en produktkatalog på nettsiden din? Da har vi et tips som kan hjelpe deg med å gjøre markedsføringen din enda bedre.

Facebook er en av verdens største markedsplasser og som bedrift har du mulighet til å koble nettbutikken eller produktkatalogen din mot Facebook. Dette sammen med installering av Facebook sin sporingspiksel vil kunne gi deg en mulighet til å målrette produktannonser ekstremt nøyaktig. Mange nettbutikkløsninger, og produktkataloger, har allerede integrasjoner mot Facebook og til andre finnes det programtillegg som enten kan kjøpes eller installeres gratis for å få dette på plass.

Denne formen for markedsføring kalles «remarketing» og gjort riktig kan det fungere veldig bra. Denne koblingen gir deg muligheten til å annonsere et spesifikt produkt til personer som har vært inne og kikket på produktet, eller du kan annonsere til personer som har lagt produktet i handlekurven, men ikke gjennomført kjøpet. Og her kommer det som er viktig – du kan også ekskludere personer. På den måten sørger du for at du ikke kjører annonsering på et produkt til en person som allerede har kjøpt det. Det sistnevnte er noe av det som skiller god og dårlig remarketing.

Har du spørsmål rundt remarketing, eller har lyst å komme i gang med en gang? Ta kontakt med enten Emma eller Kjetil så hjelper de deg med alt du måtte trenge.